12.06.2020 року
Шановні відвідувачі сайту!
Прилуцький ліцей №29 Луцької міської ради Волинської області протягом 2019-2020 н.р. працював над упровадженням нових педагогічних починань через реалізацію основних завдань освітньої політики, визначеної Конституцією України, Законом України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Концепцією «Нова українська школа», основними положеннями Національної стратегії розвитку освіти України на 2011-2021 роки, державними програмами, нормативними актами, указами президента України й постановами Кабінету Міністрів України, програмними документами МОН України
У своїй діяльності протягом звітного періоду, як директор школи, я керувалася посадовими обов’язками, основними нормативно-правовими документами, які регламентують роботу навчального закладу: Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про основні засади мовної політики в Україні», Статутом школи та чинними нормативно-правовими документами у галузі освіти в цілому та загальної середньої освіти зокрема.
Як зазначено в «Освітній програмі закладу», «призначення школи полягає в наданні якісної повної загальної освіти дітям шкільного віку, забезпеченні їх всебічного розвитку, вихованні та самореалізації особистості, здатної до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, готової до свідомого життєвого вибору, самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності, прагненні до самовдосконалення і навчання упродовж життя.
Діяльність методичної служби була спрямована нареалізацію науково-методичної проблеми закладу «Формування конкурентноспроможної особистості засобами інноваційних технологій»
Цьогоріч за результатами І (зонального) етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року − 2020» учительобразотворчого мистецтва Козіна Лариса Василівнаотримала перемогу.
Упродовж 2019-2020 н. р. проходили атестацію 6 педагогічних працівників, із них:
- на присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» - 1педагог;
- на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» - 2педагоги;
- на відповідність раніше присвоєним кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та педагогічному званню «старший учитель» - 2 педагоги;
- на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та присвоєння педагогічного звання «вчитель-методист» - 1 педагог;
Дирекцією освітнього закладу були забезпечені всі умови для успішної роботи вчителів під час атестаційного періоду. Атестація в школі ґрунтувалася на принципах демократичності, доброзичливості, взаємоповаги, гласності.
Важливим етапом у підвищенні професійного рівня педагогічних працівників є курсова перепідготовка. Курсова перепідготовка педагогів у ВІППО пройшла відповідно до графіка. Під час карантину педагоги закладу здійснювали онлайн навчання з підвищення кваліфікації у ВІППО та на інших платформах. Найпоширенішими у використанні були такі платформи: «НаУрок», «Всеосвіта», «Прометеус», «EdEra», тощо.
.
Профілактика у роботіпсихологічної служби мала на меті переконати школярів у доцільності соціально-значущих норм та правил поведінки, показати переваги ведення здорового способу життя та попередити появу негативних звичок та явищ в учнівському, батьківському й педагогічному середовищах.
З учнями проведено такі заходи:
- Проведено уроки психологічної грамотності (з учнями 1-4 класів).
- Колажі, стінгазета «Сміх з користю для здоров’я». (учні 3-4 класів).
- Колажі, стінгазета «Із усмішкою по житю» (1-2 клас).
- Гумористичні розповіді «Цікаві історії з шкільного життя» (5-8 клас).
- Підготовлено матеріали на тему : «Шкільний Єралаш»(9-11 клас).
- Психологічна гра «Весела подорож».
Із батьками:
- участь у батьківських зборах;
- виступи на загальношкільних батьківських зборах
- виступи на педагогічній раді;
- виступи на консиліумі по 5-х класах;
- участь у засіданнях МО класних керівників.
Соціально-педагогічний захист дітей пільгових категорій.
На початку навчального року була проведена паспортизація класів та школи, зібрані й упорядковані списки учнів за категоріями. За результатами проведеної роботи було виявлено (усього учнів у школі 257):
дітей-сиріт – 2;
дітей, позбавлених батьківського піклування – 1;
дітей-інвалідів – 5 (з них 2 за очною формою навчання);
дітей, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС - 7;
дітей «групи ризику» - 1;
дітей з багатодітних родин-30;
дітей із малозабезпечених сімей – 11;
дітей з неповних сімей- 26;
дітей на в/ш обліку, дітей із неблагополучних, проблемних сімей – 1 дитина.
Виховна та правовиховна робота
На виконання Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України (наказ МОНМСУ від 31.10.2011 № 1243), згідно з річним планом роботи школи педагогічний колектив у 2018-2019 навчальному році створював сприятливі умови поліпшення рівня виховного процесу, плідно працював над впровадженням проблеми «Формування життєвої компетентності, відповідальної національної свідомості, соціальної активності, сучасного світогляду кожного учасника навчально-виховного процесу використання нових інноваційних технологій»
Виховна робота в школі проводилася згідно річного плану роботи школи і була організована в різних формах і напрямах: ціннісне ставлення до себе; ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей; ціннісне ставлення до праці; ціннісне ставлення до природи; ціннісне ставлення до культури і мистецтва; ціннісне ставлення до суспільства і держави, велика увага приділялася превентивному вихованню та формуванню навичок здорового способу життя. Правове виховання в школі здійснювалося на основі Конституції України, Закону України «Про освіту», Національної Кампанії « Стоп насильству», Загальнодержавної програми «Національний план дій щодо реалізації конвенції ООН про права дитини», Національної програми правової освіти населення, річного плану роботи школи.
Всього у школі навчається 257( грудень) учнів. Класними керівниками і класоводами працювало 14 вчителів.
На початку навчального року вихованці повторювали на класних годинах статут школи, правила внутрішнього розпорядку, правила для учнів, режим. Взаємодія з учнями здійснювалася на основі особистісно-орієнтованого підходу до кожної дитини, що сприяло глибокому вивченню її індивідуальних особливостей і якостей, розкриттю здібностей.
Діяльність методоб’єднання класних керівників 1-11 класів була спрямована на реалізацію головної мети: формування життєвої компетентності, відповідальної національної свідомості, соціальної активності, сучасного світогляду кожного учасника навчально-виховного процесу використовуючи сучасні інформаційні технології.
В школіпрацювалометодичнеоб’єднаннякласнихкерівників, членами якого є 14педагогів. На засіданняхрозглядалося нормативно-правовезабезпеченнявиховногопроцессу, визначалисяосновні напрямки методичноїроботи на 2019-2020 навчальнийрік. Планування роботи з національно-патріотичного виховання, профілактики травматизму та нещасних випадків в школі та побуті, розглядалася робота класних керівників з профілактики торгівлі людьми та протидія поширенню наркоманії та злочинності. Організація роботи щодо подання звітів класних керівників з соціального захисту дітей, соціальна паспортизація, якісна організація і проведення Днів профілактики. Розглядався метод проектів у виховній роботі класного керівника. Розв’язання проблем адаптації учнів 1, 5 класів до навчання, аналізувалися відкриті виховні заходи.
Класнікерівникипрацювали за індивідуальнимипланами, змістовнанаповнюваністьякихвідповідалавіковимособливостямучнів і буласпрямована на виховання у них ціннісногоставлення до себе, родини, людей, до праці, до природи, до культури і мистецтва, ставлення до держави.
До 15 вересня були складені акти обстеження житлово-побутових умов дітей сиріт.
У жовтні брали участь у всеукраїнському місячнику шкільних бібліотек , підсумки якого були підведені у наказі № 141 від 19.09. 2019р. зустріч з учасниками бойових дій на Сході України та інші заходи.
Проведені загальношкільні заходи: Свято осені( Смірнова Т.І.), до Дня вчителя ( Климюк А.В.), День українського козацтва для 1-4 кл. ( Климюк А.В.), Новорічні свята ( Климюк А.В., Домбік Г.І.), День Соборності ( Домбік Г.І.) та День пам’яті героїв Крут та День Героїв Небесної сотні ( Сущук О.І., Домбік Г.І.). Класними керівниками було проведено онлайн виховні години до річниці Чорнобильської трагедії та уроки мужності « Пам’ятати – це значить шанувати й берегти».
Педагогічний колектив приділяє велику увагу правовій освіті батьків. Всеобуч здійснюється постійно, починаючи з підготовки до першого класу адже кожен учитель мріє мати ідеального учня, з яким легко було б працювати. Як правило перші батьківські збори в школі носять організаційний характер. В залежності від вікових особливостей учнів протягом року в школі були проведені батьківські збори на теми профілактики правопорушень, дотримання правил дорожнього руху та інші.
Важливе місце у виховній роботі займала бібліотека школи. Бібліотекар Притолюк О.І. систематично проводила широку просвітницьку роботу серед учнів, щодо популяризації нових книг, збереження книг, привернення уваги до необхідної літератури. На належному рівні пройшли шкільні акції «Подаруй бібліотеці книгу!». Проведено Місячник шкільних бібліотек за окремим планом та видано наказ № 171 від 08.11.2019 р. « Про спільну роботу вчителя і бібліотекаря». Проводилися рейди перевірки стану збереження підручників, виставки літератури до визначних в пам’ятних дат, бібліографічний огляд « Обряди та звичаї українського народу», історичний урок «День пам’яті героїв Крут». Тематичні полички та виставки та виставки до ювілеїв письменників. Проведено літературний захід « Леся Українка – дітям»
Класними керівниками проведена соціальна паспортизація класів, ЗВР - паспортизація школи. Складені і опрацьовані списки дітей-напівсиріт, дітей з багатодітних сімей, із малозабезпечених сімей, дітей-чорнобильців. Дітям, які цього потребували, було організовано з перших днів навчання безкоштовне харчування, першочергове забезпечення підручниками.
Складені списки дітей групи ризику. З цими дітьми і їх сім'ями велася постійна робота
Для вивчення професійних нахилів і можливостей проведено тестування учнів 9-х класів з метою надання допомоги у їх професійному самовизначенні. Проводилися зустрічі зі студентами та викладачами вищих навчальних закладів.
Проте спостерігався недостатній рівень системності в корекційній та превентивній роботі; не надто помітний результат роботи з учнями ( переважно ромської національності), які без поважних причин пропускали заняття, незважаючи на неодноразовий виклик батьків до школи та проведені профілактичні бесіди.
Потребують удосконалення контроль за веденням відповідної документації та за організацією і якістю проведення виховних заходів і програм.
Проводилися виховні години про культуру поведінки, тонкощі етикету, уроки чемності.
Велика увага приділялася патріотичному вихованню, проведено заходи до загальнодержавних свят, класні керівники знайомили учнів із історією народних свят і обрядів.
Відзначався День Партизанської слави ( вч. Домбік Г.І., Сущук О.І.);
Акція « Голуб миру» для учнів ( пед.орг.Климюк А.В.);
День пам’яті жертв Бабиного Яру – урокипамяті (вч. Домбік Г.І., Сущук О.І.);
День українського козацтва. Посвята в козачата ( пед.орг.Климюк А.В.);
День пам’яті жертв Голодомору - інформування ( класні керівники);
День збройних сил України – урок мужності ( Жуєвський П.М.);
« Конвенція прав дитини – міжнародний документ для твоїх ровесників у світі» - Бурбан С.С. ;
Класні керівники провели відкриті виховні години і заходи:
1 – А клас - « Свято осені»; « Свято мами»
2 – Б клас – « Молодь обирає здоровий спосіб життя»;
2 – А клас – « Зимонька - зима »;
4 – А клас – Свято миколая;
4- Б клас – « Наша мова солов’їна»;
5 клас – « Свято осені » ;
6 клас – « Міс 6 клас»;
7 клас – « Андріївські вечорниці»
8 клас – проведені екскурсії на фабрику св. Миколая у м. Луцьк,
9 клас – профорієнтаційний захід
10 клас – « Перехрестя кохання»
11 клас – екскурсія в Карпати.
Проводилися зустрічі з учасниками АТО, уроки мужності за їхньою участю.
З метою формування здорового способу життя, забезпеченняповноцінногофізичногорозвиткудітей у школіпротягомнавчального року робота проводилась згідно з річним планом класоводами та класнимикерівниками на годинах спілкування, в позаурочний час.
Заняттяпроводилися на годинах спілкування у різних формах (вікторини, усні журнали, діловіігри та ін.), переваганадаваласяактивним формам роботи. З метою збереження та зміцненняздоров'я з учнямипочатковоїшколи на перервахпроводилисярухливіігри.
Учні школи брали участь у зборі макулатури, але у порівнянні з минулим роком активність набагато нижча.
З метою залучення учнів до праці, збереження природи в школі проводилося упорядкування пришкільної території.
Аналіз відвіданих виховних заходів показав, що виховна робота проводиться на належному рівні, використовуються сучасні технології виховання учнів: соціальне проектування, колективні творчі справи, навчально-виховні проекти, технологія самовиховання і саморозвитку. Особливо хочуться відмітити якість проведення виховних годин класними керівниками: Романюк І.М. – 2-Б клас, Ройко Л.М. – 4 Б клас, Гавурою Т.С. – 1 клас, виховні години яких відрізнялися оригінальністю та різноманітністю форм і методів.
З метою пропаганди здорового способу життя в шкільній стінгазеті розміщували інформацію про захист від туберкульозу, ГРВі та Грипу проводися виступи агітбригади: « Ми - проти куріння». Домбік Г.І. проводила для учнів 8-11 класів тренінг « Будьмо толерантними», класними керівниками проводилася робота зі збереження життя і здоров’я учнів, згідно плану.
Педколектив школи приділяє належну увагу організації правової освіти та виховання учнів, яка базується на основних принципах Указу Президента України «Про правовий всеобуч населення».
|